Vanliga frågor (FAQ)

Här har vi samlat vanliga frågor och svar så du snabbt och enkelt får svar på dina funderingar.

Kategori - Frakt och leverans

Fråga - Vad är det för fraktkostnad på min beställning?

Svar - Vi har olika fraktklasser beroende på produkt. Fraktklasserna är mellan 1 och 5, där den billigaste är 99kr och den högsta är 1999kr (exkl moms). Vilken frakt produkten har ser du i kassan! Vid manuella ordrar samt specialbeställningar eller tillverknings-orders kan fraktkostnaden komma att variera.

Fråga - Med vilket fraktbolag skickas min order?

Svar - Vi levererar både från eget lager och externlager. Allt för att uppnå så snabb leverans som möjligt. Det kan därför variera mellan vilka fraktbolag som används beroende på vilket lager det skickas från. Kontakta oss för mer information om just din sändning.

Fråga - Hur går jag tillväga om leveransen inte kunde genomföras eller missades?

Svar - Kontakta oss så hjälper vi dig att boka en ny leveranstid. Ny utkörningsavgift tillkommer om orsaken till den uteblivna leveransen beror på hinder hos dig som mottagare.

Fråga - Vad gör jag om det saknas något i mitt paket?

Svar - Ring eller maila till oss så vi kan undersöka vad som gått fel i leveransen. 

I vissa fall kan en beställning vara uppdelad, då kan du få flera leveranser. Det beror på att dem skickas från olika lager eller externlager

Fråga - Kan jag boka en mer exakt leveranstid?

Svar - Vi har idag ingen tilläggstjänst i vår webbutik för tidsbokning. Önskas tidsboknings på din order, kontakta kundtjänst för hjälp. Tänk på att det tillkommer en avgift för tidsbokning av leverans.

Kategori - Övriga frågor

Fråga - Har ni en fysisk butik där man kan titta på produkterna ni säljer?

Svar - Nej, vi har ingen fysisk butik eller ett showroom. Däremot kan vi i vissa fall göra undantag och ta fram produkter för visning. Kontakta oss först för att se om denna möjlighet finns och varan finns på lager.

Fråga - Hur gör jag en felanmälan?

Svar - Om du har problem med en produkt som du köpt från oss ska du alltid kontakta vår kundtjänst för vidare information. Ring eller maila till oss!

Fråga - Köper ni begagnade produkter?

Svar - Nej, tyvärr har vi inte möjlighet att köpa begagnade köksmaskiner och köksutrustning. Däremot kan det förekomma att vi har vissa begagnade köksmaskiner till försäljning. Titta då under vår flik fyndvaror.

Fråga - Vart är min order?

Svar - När din order har skickats från lager eller leverantör ska du en få notis via mail om ihop med sändningsnummer på din order. I vissa fall när en beställning är uppdelad och skickas från olika lager eller externlager kan det vara så att ni måste be om sändningsnummer manuellt.

Kategori - Kvitto, Faktura och Köp

Fråga - Jag saknar kvitto/faktura. Hur gör jag?

Svar - Har du gjort ditt köp med faktura hos oss är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Om du valt att göra ditt köp med Klarna vänligen kontakta kundsupport hos Klarna.

Fråga - Hur använder jag en rabattkod?

Svar - Om du har tillgång till en unik rabattkod kan du enkelt använda den i kassan innan du slutför ditt köp. I kassan finns en ruta där du enkelt fyller i din rabattkod.

Fråga - Jag vill leasa mina produkter. Hur går jag tillväga?

Svar - När du vill handla med hjälp av leasing väljer du leasing företag i kassan. Du kan även maila till oss så hjälper vi dig vidare. En kreditprövning görs och allt godkänns och signeras av dig med mobilt bank-id.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.